RSS
 

Proces wdrażania systemu CRM

13 gru

ETAPY PROJEKTU WDROŻENIOWEGO SYSTEMU KLASY CRM
Etapy projektu wdrożeniowego systemu klasy CRM

Czynniki zmniejszające ryzyko porażki przedsięwzięcia CRM:
- zaangażowanie wszystkich pracowników,
- wsparcie i zaangażowanie zarządu,
- rozłożenie przedsięwzięcia na etapy,
- zapewnienie wsparcia ekspertów,
- przeprowadzenie wdrożenia pilotażowego.

Koszty i korzyści z wdrożenia systemu klasy CRM
Rodzaje kosztów wdrożenia systemu klasy CRM

Koszt wdrożenia systemu CRM:
A) Koszty bezpośrednie:
a) infrastruktura:
- licencja na oprogramowanie,
- infrastruktura teleinformatyczna,
- sprzęt komputerowy,
b) usługi wdrożeniowe:
- analiza przedwdrożeniowa,
- kastomizacja,
- wdrożenie,
- transfer danych,
- szkolenia,
- serwis,
B) Koszty pośrednie:
a) koszty zmian organizacyjnych,
b) koszty utraconych korzyści,
c) opracowanie nowych procedur, materiałów,
d) koszty przestojów,
e) czas poświęcony na rozwiązanie problemów.

Korzyści z wdrożenia systemu klasy CRM pojawiają się stopniowo i w krótkim okresie mają charakter głównie jakościowy. Dopiero w długim okresie pojawiają się kwantyfikowalne efekty, w postaci obniżki kosztów czy wzrostu przychodów.

Pierwszym zauważalnym efektem wdrożenia CRM jest uporządkowanie wiedzy o klientach, co w efekcie powoduje poprawę przepływu informacji. Wdrożenie CRM sprawia, że każdy pracownik ma taki sam, holistyczny obraz klienta. Z kolei nabywca, dzięki integracji wszystkich kanałów komunikacji, ma możliwość skorzystania z wybranej formy komunikacji z przekonaniem, że zostanie tak sami dobrze obsłużony. Po pewnym czasie pojawiają się korzyści mierzalne w postaci wzrostu przychodów, zmniejszenia kosztów operacyjnych czy też wzrostu satysfakcji, a przez to również lojalności klientów. W rezultacie podnosi się konkurencyjność firmy.

 
Komentarze (3)

Napisane przez w kategorii XIII. Systemy CRM

 

Tags: , , , ,

Dodaj komentarz

 

 
  1. ~Maria

    1 sierpnia 2017 o 13:00

    Jaki system CRM państwo polecają? Spotkałam się z dobrymi opiniami o systemie Kamflex. Czy zgadzają się państwo z tą opinią?

     
    • izoldabuziaczek14

      3 sierpnia 2017 o 21:41

      Nie słyszałam o tym systemie. Nie mogę polecić żadnego w pełni, ponieważ nie korzystam z systemów CRM na bieżąco.

       
    • ~Anna

      16 sierpnia 2017 o 13:17

      Na co dzień korzystam z justCRM i bardzo polecam! Ma tą przewagę nad innymi, ze nie płaci się miesięcznych abonamentów i nie ma dodatkowych opłat za każdego użytkownika systemu. Wdraża się go raz i ma. Po prostu! :) Zainteresowanych odsyłam na http://www.justcrm.it/