RSS
 

System informacyjny w organizacji uczącej się

06 wrz

Organizacje, które funkcjonują w burzliwym otoczeniu zgodnie z prawem niezbędnej różnorodności Ashy’iego, powinny korzystać z wiedzy szczególnie bogatej i różnorodnej. W praktyce oznacza to stworzenie pracownikom możliwości pozyskania wiedzy, która niekoniecznie jest w danym momencie niezbędna, ale może się przydać w bliżej nieokreślonej przyszłości.

Zadaniem systemu informacyjnego jest umożliwienie pracownikom swobodnego dostępu do wiedzy, w tym:
- lokalizowania zasobów wiedzy,
- wymiany wiedzy pomiędzy pracownikami,
- zachowania i ochrony wiedzy,
- oceny wiedzy.

Realizacja tak postawionych zadań systemu informacyjnego wymaga stosowania wielu metod i narzędzi – od klasycznych, typu sformalizowany obieg dokumentów, papierowe bazy danych, poprzez książki ekspertów, mapy wiedzy, aż po wyrafinowane systemy informatyczne, składające się z baz danych, portali wiedzy oraz elektronicznego obiegu dokumentów.

W organizacji uczącej się przyjęte procedury i zasady są nieustannie kwestionowane, co powoduje, że szczególnym wyzwaniem dla zarządzających systemem informacyjnym staje się aktualizowanie zasobów wiedzy. System informacyjny musi, z jednej strony nadążać za zmieniającą się organizacją, z drugiej – zapewnić podstawę informacyjną do jej modyfikacji.

 
Brak komentarzy

Napisane przez w kategorii 4. Organizacje uczące się

 

Tags: , , ,

Dodaj komentarz